Starten

Jag startade denna bloggen. Min nya blogg. Ett nytt kapitel. 
 
Jag valde namnet talkative för jag kände att jag var väldigt talkative. Då menar jag en person men mycket åsitker och som gärna pratar för sin sak. Men jag vet inte längre. 
 
Jag har förändrats mycket de senaste åren. Både på gott och ont. Jag har fortfarande åsikter. Jag pratar fortfarande mycket. Otroligt mycket! Men det här med att jag skulle vara talkative på samma sätt jag såg det på innan känns inte längre rätt. 
 
Min värld är inte längre svart och vit som den var innan. Det känns inte som att jag ser saker som rätt och fel längre. Inte på samma sätt som innan. Det är så mycket som ska räknas in. 
 
Jag saknar lite den världsbilden att saker är svart och vit. Jag befinner mig i en gråzoon och det får mig att känns mig lite vilsen.
 
Vilsen i mig själv. Vilsen på vem jag är. Det var bekvämare att vara stensäker på sin sak. Att argumentera för sin sak och inte ha den empatin som behövs för att se saker från andra männsikors synpunkt. 
 
Gah! Jag hatar att växa upp. Man blir mogen. Ser saker från olika synpunkter och växer som människa. 
Skitbra! Detta har jag strävat efter, men nu när jag utvecklat denna egenskapen så vet jag inte riktigt om det är för mig. 
 
 
Måste nog tänka över denna utvecklingen lite till. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0